reklama

Buzeranti za Dunaj

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Minulý týždeň som bol na jednej talkshow v meste. Buzeranti za Dunaj! Dvaja veriaci, teológ a filozof. A môj pocit po odchode- znechutenie.. Zo seba ale aj z prítomných, ktorý tam boli.

Pochádzam z malého mesta a žijem v kopcoch v ešte menšej komunite ľudí. V našej malej komunite žijú dvaja moji kamoši- Majči a Pajči. Žijú spolu v jednej domácnosti a majú sa radi. Majči mal rakovinu a Pajči sa z toho skoro zrútil, ale ako jeho vzorný partner stále, po celý čas bol pri ňom. No a minule... Boli zase spolu u nás hore a smiali sa. Majči sa vyliečil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Raz som sa ho opýtal ako je to s nimi dvoma. Kto z nich je žena(manželka) a kto z nich je chlap(manžel). Ako to hrajú. Obaja veľmi rozhodne a jednoznačne povedali, že to sú naše fantazmagórie, lebo ono to tak nijak nefunguje. Je to partnerstvo, kde jeden je ten silnejší a druhý citlivejší. Jeden je hlavou druhý krkom. Ale nefunguje to tak, že raz sa za ženu prezlečie jeden inokedy druhý. Vždy budú len chlapi.

Týmto celá debata o ich vzťahu skončila a viac sa na ňu nikto nikdy nepýtal a hlavne nikoho nikdy nenapadalo vylučovať ich z komunity preto, že sa im nepáčia ženy. Nikto ich za to neobviňoval, nesúdil. Sú to naši kamoši(ľudia rovnako ako my, žijú s nami) máme ich radi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No aj napriek tomu pôjdem zajtra na referendum. Lebo si myslím, že manželstvo je jedinečným zväzkom muža a ženy a prikláňam sa tak k Danielovi Hevierovi, ktorý vyvodil aj sématicky, že slovo manželstvo je zväzkom muža a ženy z man(muž) a žen(žena).

Čo však vôbec nevylučuje fakt, že som otvorený debate registrovaným partnerstvám, ako otázke právnej. Akiste je to dnes zbytočné, pretože náš právny poriadok už dnes umožňuje možnosť dedenia závetom a pod. Ale ok, ako právny stav v záujme vyššej právnej istoty som ochotný sa baviť.

Avšak som proti adopciám detí.

Otázku právnu by sme mali vyriešenú. Čo sa týka nejakej otázky viery. Milí veriaci nechajme týchto ľudí žiť si svoj slobodný život. Aj Boh rešpektuje našu slobodnú vôľu a preto mi rešpektujme ich rozhodnutie. Nehaňme ich. Rešpektujem ich a majme vždy voči každému otvorené dvere. Akýkoľvek ostrakizmus a radikalizmus je zlý. Ani Boh nás neostrakizuje za to, že sa nepostíme. Je to naše slobodné rozhodnutie a Boh ho rešpektuje. Cesta k spáse je ohlásená(ευαγγέλιον) a je na každom z nás či ju budeme počúvat. Veď aj tak nakoniec budeme pred Bohom skladať účty sami.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako hovoria starí Otcovia púšte: 

 "Istý brat v skíte sa previnil. Bolo zvolané zhromaždenie, na ktoré pozvali aj abbu Mojžiša, ale on odmietol prísť. Vtedy kňaz poslal jedného z mníchov za ním so slovami: “Poď, všetci na teba čakajú!” On sa zdvihol a prišiel. Chytil prasknutý džbán, naplnil ho vodou a vzal so sebou. Všetci vyšli von, aby ho privítali, a začudovane sa ho pýtali: “Čo to má znamenať, otče?” Starec im povedal: “Moje hriechy vytekajú za mojím chrbtom a ja ich nevidím. A dnes prichádzam, aby som súdil chyby iného.” Keď to počuli, už nič svojmu bratovi nepovedali a odpustili mu.a ďalej 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Abba Pimen povedal: «Ty, čo žiješ cudne, neodsudzuj toho, kto sa previnil smilstvom, lebo prestúpiš zákon rovnako ako on. Lebo ten, ktorý povedal: “Nezosmilníš!”, povedal aj: “Neodsudzuj!”»."

Veľakrát som sa s mojimi teplými priateľmi o tom pobyl v slovnyćh bitkách no naďalej budem trvať na tejto možnosti. Nie pre možnosť adopcie deti ľuďmi rovnakého pohlavia. Nie je to normálne, prirodzené. Keby to bolo prirodzené, ľudia by takúto možnosť mali prirodzene a chalpi by rodili. A čo chceš rodiť keď nemáš ženu a nemáš manželku. Ano, ani ty neroď kamoš čo nemáš manželku. Najprv sa ožeň a potom roď! V tomto sme vśetci na rovnakej lo. Kým nemáme manželky tak sa len nezodpovedne hráme a veľakrát zahrávame z ohňom. Koľkokrát tŕpneme na konci cyklu, no priznajte sa.... zahrávame sa s ohňom! :D

Som libertarián a budem za neho považovať vždy. Klasický liberalizmus je postavený na rešpekte voči osobnej slobode a úcte voči ľudskej bytosti a ľudskému životu. Preto ma vrcholne nas...a, ak sa mi štát snaží diktovať (s..r..e sa mi) ako mám vychovávať svoje deti a v akom veku im čo mám ukázať. Súhlasím a chcem, aby sa deti učili základy sexuálnej výchovy, mali by sa učiť o kondómoch a o neviazanom sexe a jeho dôsledkoch, avšak v normálnej miere a primerane veku. veď predsa to učili aj nás v škole a sme tu. No nikto mi nevysvetľoval detaily toho ako sa zasúva a kedy :D

Rešpekt! Ja som na právnej úrovni ochotný rešpektovať zväzok jedincov rovankého pohlavia bez možnosti adopcie detí ale primerane rovnako žiadam spoločnosť, aby rešpektovala to ako žijem ja a moje deti. Nesnažte sa mi ich v škole zmeniť. Rodina je totiž základná bunka pre to, aby naučila ľudí zodpovednosti a naučila ich ako žiť. Doteraz to vždy tak bolo. Moja rodina ma naučila existovať a byť zodpovedný. Širšiaa rodina ( môj lyžiarský klan) ma učil baliť baby, otec s mamou zodpovednému rodičovstvu a pod.

Kamoši buzeranti, hambím sa za heterosexuálov, že z vás robia svojho verejného nepriateľa a odsudzujú Vás. Toto asi fakt nie problém. Problémom je nejaká zvrátená lobby, ktorá nabúravá prirodzený poriadok. V tom prirodzenom poriadku si totiž ľudia podľa mňa cenia najmä slušnosť a ľudskosť a potom riešia kto s kým, kde a ako spáva.

Zároveň sa hanbím za všetkým tých excentrických, sebeckých homosexuálov, ktorí sú členmi našej spoločnosti a potrebujú svetu afektovane dokazovať že existujú. Aj ja existujem ale preto nekričím a nesprávam sa ako zas... decko, ktorému zbúrali tortičku a v tom mommente sa mi zrútil svet.

Prepáčte, my to všetci tí slušní ľudia, teplí aj studení, že sa takto vyjadrujem, ale na show Buzeranti za Dunaj som mal možnosť vidieť mladého žabiaka. Arogantný egoistický chlapec bez štipky porozumenia a rešpektu, keď už k ničomu tak k veku a šedinám, ktorý drzo začal tykať Kuffovi. Nesnažil sa rešpektovať, že tento človek má hlbokú vieru, nikoho nepresviedča len vydáva svedectvo a ukazuje svetu ako sa on díva na svet.

Kuffa mu niekoľko krát povedal, že ho nepresviedča len hovorí ako to vidí. A žabiak arogantne dával pocítiť, že mu pomaly “zabil“ otca. Urážal ho a pritom sám seba dehonestoval. nevychované arogantné decko v dospelom tele. 

„A tento človek má vychovávať dieťa?“ pýtali sa ľudia ukazujúc na žabiaka. Ľudia z publika mu hovorili ako nenaučí svoje dieťa ničomu inému len sebectvu- „potrebuješ si niečo dokázať?“

Bol som znechutený zo seba. Za humnami vojna a my riešime či niečo čo je proti normálu( slušnosti a prirodzenému poriadku sveta) budeme považovať za normálne a bude následne aj rešpektované (hoc je to v diametrálnom ropzpore s normatívnou etikou – viď Murray Rothbard). O morálke nehovorme to je konštrukt. Napriek tomu, aby sme sa vzopreli vojne riešime úplne arogantne ba priam pomaly až fanaticky radikálne na oboch stranách niečo... A nevšímame si ako sa u nás zrazu zbrojí... Ja neviem.... Vlaky plné tankov idú na Ukrajinu... Chceme kúpiť vrtuľníky, ktoré v prípade potreby budú okrem iného aj bojaschopné, aj keď prioritne nech zatiaľ hasia požiare.... A deti pomaly nemajú čo jesť.... Neviem...

Preto zajtra pôjdem hlasovať a poviem svoje 3x áno. Lebo chcem, aby moje deti vyrastali v prirodzenom slušnom svete aký som ho zažil ja v mojich malých horách. V tom starom slušnom svete, kde sa ctí v prvom rade slušnosť a poriadok a potom sa rieši kto s kým a ako v noci spáva, čo je výsostným tajomstvom skrytým za dverami každej domácnosti ako prejav slobodnej spoločnosti. Pôjdem hlasovať za sovj starý svet, ktorý chce niekto pochovať ale on sa vzoprel. Pokiaľs a rešpektuje slušnosť a prirodzený svet tak nepotrebujem papier na to, že musím niekomu dokázať, že ho mám rád.

A na záver ak chcete ok, poďme sa baviť v svete právneho formalizmu o právnom statuse druhov.

P.S.: Sorry Štefan, že som sa ťa nezastal a nepodporil tvoje svedectvo. A sorry Majči a Pajči a ďalší, sorry za tých, ktorý nechápu, že tento boj nie je proti Vám ale proti ale proti nám vśetkým. Je to boj nejakej zvrátenej lobby ktorá chce zmenu poriadku a vás zneužili na tento boj.

Patrik Kolesár

Patrik Kolesár

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Filozofia je cesta k absolútnu a Večnému mieru, pretože ak pochopíme filozofiu, tak pochopime podstatu človeka. Pretože poznať ľudí nie je to isté ako poznať človeka, tvrdí Kant. Zoznam autorových rubrík:  FilozofiaCestovanieListy z tatierSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu